Alamat Baru Kami

Alamat Baru Kami

Klik di FOTO

Thursday, October 19, 2006


MTD Sanglang hulur bantuan Aidilfitri
Oleh : Nikon
Kategori : Berita


Sanglang 18 Okt : Seramai 120 orang fakir miskin di sekitar DUN Sanglang menerima bantuan Aidilfitri daripada MTD Sanglang dalam satu majlis yang adakan di rumah Pesuruhjaya PAS Ustaz Hashim Jasin semalam.

Menurut Ustaz Hashim, majlis seumpama ini diadakan untuk setiap MTD di Perlis sebagai sebahagian daripada tanggungjawab PAS Perlis kepada rakyat yang kurang mampu .

Dalam ucapan alu-aluannya, beliau berterima kasih kepada para penderma terutamanya dari Kuala Lumpur yang menurutnya telah begitu banyak memberikan sumbangan.

“Semoga Allah memberkati usaha mereka ini dan ianya menjadi bekal bagi kita semua untuk bertemu Allah nanti,”ujarnya.

Beliau juga memohon kemaafan daripada rakyat sekiranya ada salah dan silap mewakili PAS Perlis keseluruhannya.

Ustaz Hashim juga menyeru kepada anak-anak yatim agar dapat menyambut Aidilfitri dengan sabar diatas ujian yang mereka lalui dan semoga Allah akan memberkati mereka diatas kesabaran itu.

Dalam majlis yang sama, wakil Kawasan Arau, Haji Jaafar menegaskan bahawa kerja amal ini memerlukan satu pasukan yang kuat.Ianya bukan kerja perseorangan.

“Walaupun kemiskinan adalah sunnatullah iaitu perkara yang tidak boleh dihapuskan tetapi kerja untuk membantu fakir miskin ini kena berterusan,”katanya.

Sementara itu, MTD Sanglang akan mengadakan rumah terbuka anjuran bersama Dewan Pemuda PAS Perlis pada 11hb November nanti bermula pukul dua petang hingga enam petang.Orang ramai dijemput hadir .

No comments: