Alamat Baru Kami

Alamat Baru Kami

Klik di FOTO

Wednesday, June 14, 2006


Shahidan ‘hipokrit contoh’ Umno
Oleh : Nikon
Kategori : Berita

Kangar 14hb Jun : Sejauh manakah kebenaran dakwaan Menteri Besar Perlis Datuk Seri Shahidan Kassim terhadap ikrar taat setianya menyokong kepimpinan Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi dipersoalkan.

Ini kerana disebalik ikrar taat setia beliau,papan tanda Bilik Gerakan BN Perlis berhampiran bangunan Tabung Haji di sini,masih mengekalkan gambar beliau dan Tun Mahathir walaupun sudah hampir tiga tahun Tun melepaskan jawatan Pengerusi BN Malaysia.

Utusan Malaysia baru-baru ini menyiarkan laporan Shahidan Kassim meminta ahli Umno supaya tidak melabelkan diri sebagai ‘orang Pak Lah’, ‘orang Mahathir’ atau ‘orang Shahidan’ demi kepentingan parti itu.

Shahidan yang memang dikenali sebagai penyokong kuat Tun Mahathir jelas menunjukkan sikap hipokritnya apabila menggunakan ayat al-Quran untuk menunjukkan taat setianya kepada kepimpinan Pak Lah.

Mengulas laporan Utusan itu,Ketua Dewan Pemuda PAS Perlis Ustaz Ahmad Adnan Fadhil mengingatkan Shahidan supaya tidak mempermainkan ayat al-Quran demi kepentingan politik beliau.

“PAS sering dituduh Umno sebagai pihak yang suka menggunakan al-Quran dalam berpolitik walaupun ianya tidak berasas.Sekarang lihat contoh sikap hipokrit itu telah ditunjukkan oleh pimpinan mereka sendiri yang sanggup mempolitikkan al-Quran.

Siapa yang dia (Shahidan) taat sebenarnya? Pak Lah jadi ketua,gambar Mahathir masih dia kekalkan walaupun dah dekat tiga tahun.Takkan dia tak sedar?Patutlah Pak Lah nak buang dia masa pilihanraya baru-baru ni,”sindir Ustaz Adnan.

Beliau juga tidak yakin yang Umno akan selamat dari penyakit ‘team’ kerana parti Umno bukan parti yang diasaskan atas dasar persaudaraan seperti yang dianjurkan oleh Islam tetapi parti yang yang terasas atas dasar siapa yang boleh bagi projek.

Akhirnya beliau tidak melihat perbalahan dalam Umno itu melibatkan kepentingan rakyat tetapi hanya melibatkan kepentingan perut-perut mereka sahaja.

“Apa jadi dengan kenaikan harga minyak dan caj elektrik?Jangan rakyat tertipu dengan lakonan mereka ini,”nasihat beliau kepada orang ramai.