Alamat Baru Kami

Alamat Baru Kami

Klik di FOTO

Thursday, July 24, 2008

Umno Perlis masih kacau-bilau

ARAU - Umno Perlis masih menunjukkan tanda-tanda pergolakan mereka khususnya apabila Menteri Besar dan Pengerusi Perhubungan Umno Negeri bukanlah orang yang sama.

Cakap-cakap berkenaan usaha menggantikan Pengerusi Perhubungan yang juga bekas Menteri Besar Dato' Seri Dr Shahidan Kassim kepada Menteri Besar yang baru Dato' Seri Dr Md Isa Sabu menjadi perbualan di serata negeri.

Sebahagian daripada ahli Umno Perlis mahu Shahidan secara "gentleman" menyerahkan jawatan tersebut kepada Md Isa sebagaimana yang dilakukan oleh bekas Menteri Besar Terengganu, Dato' Seri Idris Jusoh yang menyerahkannya kepada Dato' Mohamad Said.

Semasa sidang Dewan Undangan Negeri Perlis baru-baru ini, gelagat Shahidan semasa berucap dan soalan-soalan dewan yang dikemukakan beliau jelas menunujukkan adanya bibit-bibit perpecahan di kalangan mereka.

Shahidan yang memegang jawatan Ketua Umno Bahagian Arau dikatakan akan dicabar oleh Setiausaha Politik Md Isa, Ameir Hassan dalam pemilihan tahun ini.

Begitu juga jawatan Timbalan Ketua yang disandang adiknya, Dato' Ismail Kassim dikatakan akan turut dicabar.

Terbaru, sumber memberitahu seorang individu yang bakal mencabar salah satu jawatan dalam Bahagian Arau tersebut telah menjadi mangsa mainan politik Shahidan dan konco-konconya.

Dalam mesyuarat agung cawangan baru-baru ini, individu terbabit hanya menang sebagai pemeriksa kira-kira.

Selain itu, Umno juga sudah berkira-kira untuk meletakkan calon di Dun Sanglang sekiranya berlaku pilihanraya kecil kelak.

Dalam pada itu, selain Shahidan yang telash mengorak langkah mengadakan program, beberapa orang Menteri Umno juga sudah datang menjenguk Dun Sanglang dalam program yang berselindung di sebalik nama program rasmi kerajaan.

Ramai yang berpendapat bahawa mereka itu datang bukan sekadar untuk porgram pra-pilihanraya kecil tapi juga datang untuk menunjukkan muka memandangkan tahun ini adalah tahun pemilihan parti.

No comments: