Alamat Baru Kami

Alamat Baru Kami

Klik di FOTO

Thursday, December 06, 2012

Pj Perlis tepis sangkaan buruk Exco Agama


KANGAR - Pesuruhjaya PAS Perlis,Ustaz Hashim Jasin (PAS-Sanglang)menangkis tanggapan Exco Agama, Jafperi Othman (BN-Guar Sanji) bahawa terdapat sebuah parti politik di negeri Perlis yang menjalinkan hubungan dengan sebuah negara yang menyokong Israel dalam satu pertemuan yang diadakan Mei lalu.

Menurut Ustaz Hashim, PAS Perlis memang membuat perjumpaan dengan seorang menteri dari Singapura yang datang ke Kompleks PAS Perlis dan kehadiran itu adalah di atas permintaan pihak mereka sendiri.

"Menteri tersebut bukan sekadar hadir berjumap dengan PAS malah berjumpa dengan Menteri Besar Perlis. Mereka datang untuk berkenalan dengan kami dan pihak PAS sendiri dalam perumpaan itu ada mengemukakan beberapa persoalan untuk mengambil pengalaman pentadbiran di Singapura.

"Antara lainnya kita bertanya bagaimana Singapura dapat membanteras rasuah,"jelas beliau ketika mencelah penggulungan oleh Jafperi pada Sidang Dewan Undangan Negeri Perlis baru-baru ini.

Ustaz Hashim juga menjelaskan bahawa bukan hanya Singapura, malah banyak lagi keduataan asing yang hadir bertemu PAS perlis termasuk dari Amerika Syarikat, Jepun, Australia dan Peranchis.

No comments: