Alamat Baru Kami

Alamat Baru Kami

Klik di FOTO

Wednesday, September 07, 2011

Nak cakap politik, letak jawatan bertanding pilihanraya

KANGAR - Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu meminta pegawai kerajaan untuk bersikap bersikap professional dalam mengeluarkan sebarang kenyataan supaya tidak dilihat memihak kepada mana-mana parti politik.

Mengulas kenyataan Timbalan Ketua Polis Negara, Timbalan Ketua Polis Negara, Datuk Seri Khalid Abu Bakar baru-baru ini berkaitan isu Bukit Kepong, Mohamad melihat kenyataannya itu sebagai bersifat politik.

"Dengan penuh hormatnya, saya sanjung kedudukan Khalid sebagai Timbalan Ketua Polis Negara, tapi janganlah kamu terlalu banyak bercakap politik. Dia suruh saya pergi melawat Bukit Kepong. saya dah pi empat kali dah ke sana," tegasnya.

Beliau berkata demikian ketika berucap dalam majlis ceramah penerangan anjuran PAS Perlis pada hari raya ketiga baru-baru ini.

Mengulas lanjut, Mohamad meminta semua pegawai kerajaan supaya menjadi pegawai yang bersikap profesional dan dihormati ramai.

Malah katanya, sebarang isu yang bersifat politik tidak perlu diulas oleh pegawai kerajaan.

"Isu-isu macam ni bagi puak-puak Umno yang ulas sudahlah. Kalau nak cakap politik, tolonglah letak jawatan dan bertanding dalam pilihanraya,
biarlah kita jadi pegawai yang profesional,"katanya.

Program ceramah tersebut diadakan di Kompleks PAS Perlis dekat sini dengan dihadiri kira-kira 3000 orang. Turut berceramah Ketua Dewan Ulama PAS Perlis, Ustaz Idris Yaacob dan Setiausaha Perhubungan PAS Perlis, Ustaz Ya'akub Abu Seman.

No comments: