Alamat Baru Kami

Alamat Baru Kami

Klik di FOTO

Monday, July 19, 2010

Pemuda Umno Perlis tandus pemimpin berkaliber?

Blogger Syed Atief (baca di sini) menggambarkan barisan kepimpinan Pergerakan Pemuda Umno Perlis kekurangan pemidato-pemidato berkaliber serta ketandusan golongan professional dalam hierarki kepimpinan mereka. Berikut petikan dari tulisan beliau:

Ketika begitu banyak usul dibentang di ruang merokok selepas jamuan makan daripada pentas pidato Pemuda yang disambung dengan mikrofon, Pergerakan Pemuda tampak jelas kekurangan pemidato-pemidato berkaliber yang berupaya menandingi gerombolan ayam sabung Pakatan Rakyat yang begitu lantang bersuara di pentas rasmi parti mereka. Bahawa kelantangan ini telah menggetarkan hati-hati lama yang menerajui kepimpinan parti sekaligus membolehkan ruang pengiktirafan yang sewajarnya diberikan kepada generasi muda.

Pemerhatian dan laporan umum di setiap persidangan (Padang Besar, Arau dan Kangar) turut memperlihatkan ketandusan golongan professional dalam hierarki kepimpinan Pemuda UMNO baik di peringkat Cawangan mahupun Bahagian. Soal ini mungkin tidak penting ketika era kemenangan, tetapi seandainya UMNO tumbang setelah berhadapan barisan professional dalam Pakatan Rakyat, UMNO akan menghadapi masalah untuk berdiri semula. Penolakan golongan professional atau kegagalan mendekati kumpulan ini secara berterusan adalah merbahaya dan merugikan.


Baca posting beliau di sini.

1 comment:

Anak Perelih said...

Pendaftaran pemilih baru.. SPR akan buka kaunter di Kola Perelih di :

Tarikh : 20 JULAI 2010 ( SELASA )
Masa : 9.00 PAGI – 12.00 T/HARI
Tempat : KOLEJ KEDIAMAN UniMAP KG. WAI ( Berhadapan Mesin ATM )