Alamat Baru Kami

Alamat Baru Kami

Klik di FOTO

Saturday, September 23, 2006


PERUTUSAN RAMADHAN DARIPADA
USTAZ HASHIM JASIN
PESURUHJAYA PAS PERLIS

Assalamualaikum wbkt kepada semua pembaca yang budiman.Saya dengan rasa yang amat gembira dan penuh syukur, ingin mengucapkan Selamat Menyambut Bulan Ramadhan al-Mubaraq,mewakili seluruh warga Badan Perhubungan PAS Perlis.

Bulan Ramadhan adalah bulan yang telah ditentukan oelh Allah untuk kita berpuasa supaya kita menjadi orang yang bertaqwa kepada Allah.

Saya menyeru kepada muslimin sekelian agar menumpukan puasa kita ini kepada taqwa supaya dengan itu kita dapat membangunkan rohani kita melebihi daripada pembangunan yang lain.

Taqwa ini bukanlah tergolong dalam apa yang dikatakan sebagai pembangunan material tetapi lebih hebat daripada itu ianya adalah pembangunan untuk akhirat.

Saidina Ali berkata taqwa itu adalah takutkan Allah, beramal dengan syariatnya yang diturunkan kepada kita dan juga bersedia untuk bertemu dengan Allah.

Wujudkan sifat qanaah didalam diri kita iaitu sifat yang redha dengan rezeki yang telah Allah tentukan kepada kita semua.

InsyaAllah jika sekiranya kita berusaha untuk melakukan apa yang telah saya gariskan itu, maka ianya akan memberikan kita kekuatan untuk bertolak kepada keadaan yang lebih baik iaitu kita menjadi insane yang bertaqwa kepada Allah.

Akhir kata saya sekali lagi ingin mengucapkan Selamat Menjalani Ibadah Puasa kepada semua pembaca sekelian.Wallahua’lam

No comments: