Alamat Baru Kami

Alamat Baru Kami

Klik di FOTO

Saturday, September 24, 2005

89 orang sertai PAS di DUN Kayang Perlis
Oleh BASHIR ISHAK
Kategori : Berita

KANGAR, 20 Ogos (Hrkh) - Sambutan dan sokongan terhadap PAS makin diterima apabila seramai 89 orang telah beramai-ramai menyertai PAS di cawangan Kota Kayang, di dalam DUN Kayang di sini baru-baru ini.Ketua PAS cawangannya, Ismail Kassim mewakili mereka dengan menyerahkan borang keahlian kepada Pesuruhjaya PAS Perlis, Ustaz Hashim Jasin dalam satu majlis ringkas sempena majlis ceramah penerangan bertempat di markas PAS cawangan tersebut.

Dalam ucapannya, Ustaz Hashim menyeru ahli-ahli PAS agar melihat kepentingan menjaga agama itu dipentingkan berbanding yang lain dan kerja yang dibuat hari ini adalah untuk kepentingan di akhirat.
"Kita perlu meletakkan agama di tempat tertinggi melebihi kepentingan yang lain dan inilah yang sedang kita perjuangkan di dalam PAS. Bagi orang yang masuk PAS kita tidak menjanjikan apa-apa ganjaran harta, " katanya.

Sementara itu, Yang DiPertua PAS Kawasan Kangar, Hairy Hashim pula melihat senario ini sebagai satu kesedaran baru yang sedang berlaku di dalam negara ini khususnya di Perlis.
"Kita berharap satu gelombang perubahan akan berlaku khususnya di dalam DUN Kayang ini dan di Kawasan Kangar amnya, " jelasnya.

Turut berceramah dalam majlis yang sama ialah Setiausaha Penerangan Parti KeADILan Rakyat, Saifudin Nasution Ismail selaku penceramah utama.

No comments: