Alamat Baru Kami

Alamat Baru Kami

Klik di FOTO

Wednesday, May 04, 2011

Rakyat diminta buat penilaian : Pj

KANGAR - Rakyat diminta membuat penilaian bagaimana PAS sebagai sebuah parti politik yang tidak berjuang untuk kepentingan diri sendiri, kata Pesuruhjaya PAS Perlis, Ustaz Hashim Jasin.

Menurut beliau, buktinya yang jelas dapat dilihat bila PAS tidak menunda pemilihan parti meskipun berhadapan denga kemungkinan diadakan pilihanraya umum (PRU) pada tahun ini.

"Menjelang PRU akan datang rakyat diseru menilai parti-parti politk yang ada khususnya Umno/BN itu sendiri, siapa sebenarnya yang betul-betul jujur nak jaga rakyat, siapa yang sebenarnya berjuang bukan kerana kepentingan diri dan siapa yang berjuang untuk menaikkan taraf hidup rakyat, parti mana?

"Maka jawapannya ada pada PAS. Pada tahun ini kita meneruskan pemilihan parti walaupun berhadapan PRU ke 13. Ini membuktikan kita mempunyai persediaan yang baik dan tidak bejuang untuk peribadi. Tidak seperti Umno yang menunda pemilihan parti kerana bimbang berlaku kekacauan di dalam parti mereka menjelang PRU akan datang," jelasnya.

Ustaz Hashim berkata demikian ketika berucap di majlis perasmian Muktamar Ulama, Pemuda dan Muslimat PAS Perlis yang diadakan di Kompleks PAS Perlis di sini, 30 April lalu.

No comments: