Alamat Baru Kami

Alamat Baru Kami

Klik di FOTO

Wednesday, May 04, 2011

Ketua-ketua Dewan sesi 2011-2013


KANGAR - Muktamar Dewan Ulama dan Pemuda PAS Perlis yang berlangsung 1 Mei lalu menyaksikan kedua-dua syap parti itu mendapat teraju baru bagi penggal 2011-2013.

Pada Muktamar ke 34 Dewan Ulama PAS Perlis yang berlangsung di Kompleks PAS Perlis, Ustaz Idris Yaakub telah dipilih sebagai ketua yang baru dan akan berganding dengan Ustaz Salleh Adam selaku Timbalan Ketua.

Manakala tiga muka baru dipilih secara syura untuk menerajui Pemuda PAS PAS Perlis. Exco Pemuda PAS Pusat, Ustaz Yussaine Yahya dipilih sebagai Ketua Pemuda PAS Perlis yang baru. Beliau yang sebelum ini merupakan Timbalan Ketua akan menggantkan Ustaz Ya'akub Abu Seman yang akan meninggalkan Pemuda PAS kerana faktor usia.

Yussaine akan digandingkan dengan Timbalan yang baru, Ustaz Muhammad Azmir Azizan yang sebelum ini merupakan Setiausaha Pemuda PAS Perlis. Sementara itu, Ketua Pemuda PAS Kangar, Meor Hassan Sazali Meor Hajar dipilih selaku Naib Ketua.

Pemuda PAS Perlis mengadakan Muktamar kali ke 36 di Dewan Hotel Sri Mawarni Inn dekat sini.

Dalam pada itu, Dewan Muslimat PAS Perlis turut mengadakan Muktamar kali ke 36 di Dewan Dato' Dr Haron Din di Kompleks PAS Perlis. Tiada perubahan yang berlaku pada teraju utama apabila Latifah Mat kekal selaku ketua, Haton Othman selaku Timbalan Ketua dan Amnah Abd Rahman sebagai Naib Ketua.

No comments: