Alamat Baru Kami

Alamat Baru Kami

Klik di FOTO

Saturday, January 21, 2012

Ramuan, resepi kemenangan sudah tersedia ...

Ahmad Lutfi Othman,
21 Jan 2012

Agak ramai rakan-rakan yang gusar dan tidak senang dengan "keraguan dan kemusykilan" yang sering saya timbulkan apabila membicarakan potensi serta peluang Pakatan Rakyat dalam Pilihan Raya Umum ke-13. Ada juga yang menyifatkan persoalan yang saya bangkitkan itu hanya akan mengurangkan keyakinan rakyat terhadap keupayaan Pakatan menerajui Putrajaya.

Saya akui, saya lebih cenderung untuk menanggapi situasi politik semasa daripada sudut pandang yang lebih berwaspada. Saya cuba membayangkan apakah keadaan terburuk yang bakal PAS atau Pakatan hadapi, dengan harapan bahawa baki masa yang ada dapat dimanfaatkan bagi melakukan pelbagai usaha penambahbaikan, memperkemas persiapan, dan memperbaiki kelemahan.

Misalnya, jika ditanya pendapat saya tentang kemungkinan BN merebut semula Selangor, tanpa ragu saya membalas, "tidak mustahil". Bukan pula bermakna saya meremehkan usaha berterusan kerajaan negeri pimpinan Khalid Ibrahim menjaga kepentingan dan kebajikan rakyat, malah perubahan yang dicetuskannya, terutama dari segi ketelusan, anti-rasuah dan akauntabiliti, cukup memberangsangkan. Begitu juga gaya hidup sederhana wakil-wakil rakyatnya.

LAGI >>


Penulis ialah Ketua Pengarang Kumpulan Harakah

No comments: