Alamat Baru Kami

Alamat Baru Kami

Klik di FOTO

Monday, January 10, 2011

1 Malaysia penuh hipokrasi: Lim Kit Siang

KUALA PERLIS - Penasihat DAP, Lim Kit Siang membidas slogan 1 Malysia yang dilihatnya sebagai satu slogan yang dipenuhi oleh hipokrasi.

Dalam ucapan ringkasnya sempena perasmian Cawangan DAP Kuala Perlis di sini 8 Januari lalu, beliau berkata perjuangan Pakatan Rakyat dilihat lebih relevan dengan slogan 1 Malaysia.

"Slogan 1 Malaysia sebenarnya adalah satu hipokrasi, Paktan Rakyat adalah sebenarnya yang mewakili satu Malaysia.

"Kita menubuhkan cawangan baru DAP di KUala Perlis ini adalah untuk membantu Pakatan Rakyat menggantikan Umno/BN yang penuh dengan penyelewengan dan korupsi dengan kita menguasai Putrajaya dan negeri Perlis khususnya," katanya.

Selain pimpinan DAP, majlis yang diadakan di Pejabat DAP di Pekan Kuala Perlis turut disertai pimpinan PAS dan KeADILan.

Antara yang hadir ialah Speaker Dewan Undangan Negeri Selangor, Teng Chang Khim; Ahli Parlimen Serdang, Teo Nie Ching ; Adun Sekinchan, Ng Sue Lim, Adun Pasir Pinji, Thomas Su dan Adun Kota Darulaman, Lee Guan Aik.

Semntara itu, Timbalan Pesuruhjaya PAS Perlis, Abdul Karim Md Rejab,Adun Simpang Empat, Rus'sele Eizan serta Ketua Dewan Ulama, Ustaz Salleh Adam pula hadir mewakili PAS Perlis.

No comments: