Alamat Baru Kami

Alamat Baru Kami

Klik di FOTO

Monday, November 01, 2010

Apabila Utusan disamatarafkan dengan Harakah, Suara Keadilan...

Oleh LanH


Jika Dr menyamatarafkan akhbar Utusan Malaysia/Mingguan Malaysia pada kedudukan yang sama dengan Harakah, Suara Keadilan dan Roket, sebagai akhbar parti, Utusan Malaysia/Mingguan Malaysia perlulah antara lain;

1. Merayu, mengemis permit yang memang sukar didapati. Lihatlah bagaimana nasib akhbar Suara Keadilan, permitnya sudah digantung dan tidak diperbaharui sehingga hari ini. Jadi pertimbangkanlah untuk menggantung penerbitan Utusan Malaysia/Mingguan Malaysia.

2. Utusan Malaysia/Mingguan Malaysia adalah untuk ahli Umno saja. Sila tulis dengan perkataan besar di muka depan UNTUK AHLI UMNO SAJA.

3. Jika Utusan Malaysia/Mingguan Malaysia dijual pada umum, terpampang di kedai mamak, pihak berkuasa hendaklah merampasnya. Kilang pencetakan juga boleh diserbu dan naskhah akhbar ditahan, tidak dibenarkan untuk edaran. Sediakan satu rak khas untuk jualan Utusan Malaysia/Utusan Malaysia dengan tertera perkataan besar UNTUK AHLI SAJA. Dan ingat, jual akhbar Utusan Malaysia/Mingguan Malaysia di 'markas' Umno saja.

(Penulis adalah Pengarang Harakah)

No comments: