Alamat Baru Kami

Alamat Baru Kami

Klik di FOTO

Thursday, January 08, 2009

Pilihan Raya Bukan Tempat Seronok-seronok - Presiden PAS

Petikan Bernama
KUALA TERENGGANU, 7 Jan (Bernama) -- PAS mengingatkan penyokongnya serta jentera Pakatan Rakyat supaya memandang serius pilihan raya kecil Parlimen Kuala Terengganu dan bukannya untuk berseronok.

Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata pilihan raya kecil ini memberi impak yang besar kepada pakatan itu dalam usaha menambah bilangan pembangkang di Dewan Rakyat.

"Pilihan raya ini bukan untuk suka-suka dan seronok-seronok. Pilihan raya ini untuk kita pilih wakil rakyat yang akan diberikan amanah untuk membawa suara rakyat di Parlimen," katanya dalam satu ceramah perdana di sini.

Abdul Hadi berkata beliau yakin pengundi di kawasan parlimen itu matang untuk membuat keputusan dalam menentukan kemenangan calon yang bertanding pada pilihan raya kecil ini.
Pilihan raya kecil ini menyaksikan pertandingan tiga penjuru antara calon Barisan Nasional (BN) Datuk Wan Ahmad Farid Wan Salleh dan calon PAS Mohd Abdul Wahid Endut serta calon Bebas, Azharudin Mamat@Adam.

Abdul Hadi turut menasihatkan penyokong PAS supaya mematuhi arahan yang ditetapkan dan tidak menimbulkan perasaan takut di kalangan pengundi untuk keluar mengundi pada 17 Jan ini.

"Saya minta supaya kita hadapi pilihan raya dengan cara yang tenang, aman dan baik. Jangan kita tahan bas dan rosakkannya dan jangan bertindak sendiri. Ikut arahan daripada pemimpin," katanya.

Hadir sama ialah Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dan Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim.

-- BERNAMA



No comments: