Alamat Baru Kami

Alamat Baru Kami

Klik di FOTO

Tuesday, October 09, 2007

500 fakir miskin dan anak yatim di Perlis terima bantuan PAS

Petikan Harakahdaily

KANGAR, 8 Okt (Hrkh) - Dalam keghairahan umat Islam membuat persediaan menyambut kedatangan Aidilfitri tahun ini, golongan yang kurang bernasib baik tidak dilupakan.

Justeru, PAS Perlis turut mengambil kesempatan meraikan golongan tersebut dengan menyampaikan sumbangan sempena menyambut Aidilfitri bagi meringankan serba-sedikit bebanan yang mereka tanggung.

Seramai lebih 500 orang fakir miskin dan anak-anak yatim di seluruh Perlis menerima sumbangan dalam tiga majlis yang diadakan serentak oleh PAS Kawasan Arau, Kangar dan Padang Besar.

Di Arau, majlis sumbangan Aidilfitri telah diadakan di kediaman Pesuruhjaya PAS Perlis yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri Sanglang, Ustaz Hashim Jasin di di Batu 8 3/4 Jalan Sanglang dekat sini.

Seramai 200 orang fakir miskin dan 40 orang anak yatim dari seluruh kawasan Arau menerima sumbangan hamper dan duit raya.

Majlis tersebut diserikan lagi dengan kehadiran Timbalan Mursyidul Am PAS, Dato' Dr Haron Din yang turut hadir untuk menyampaikan sumbangan.

Sementara itu, di Markas PAS Kawasan Kangar seramai 85 orang fakir miskin dan 25 orang anak yatim telah menerima sumbangan yang disampaikan oleh pimpinan PAS kawasan yang diketuai Yang DiPertuanya, Hairy Hashim.
Manakala di Padang Besar, seramai 200 orang fakir miskin dan 50 orang anak yatim diberikan sumbangan yang serupa dalam majlis yang diadakan di Markas Tarbiyah PAS Kawasan Padang Besar di Santan.

No comments: