Alamat Baru Kami

Alamat Baru Kami

Klik di FOTO

Monday, April 09, 2007

Halwa Perlis siap sedia hadapi pilihan raya umum ke-12

KANGAR, 4 April - Halwa negeri Perlis bersiap sedia menghadapi pilihan raya umum yang ke-12 dengan ikrar menumpukan seluruh tenaga untuk merealisasikan cita-cita parti.

Hampir 600 peserta yang mewakili setiap Dun dari seluruh negeri Perlis berjaya dihimpunkan di dalam Konvensyen Halwa yang julung kali dianjurkan baru-baru.


Majlis yang berlangsung di Medan Tafaqquh, Balai Islam MADI dekat sini telah di rasmikan oleh Pesuruhjaya PAS Perlis, Ustaz Hashim Jasin.

Dalam ucapannya, Ustaz Hashim mengingatkan para peserta agar menghayati doa redha kepada Allah sebagai Tuhan, Islam sebagai agama dan Muhammad sebagai Nabi dan Rasul sebagai asas perjuangan.

"Jadikan doa yang sering kita baca ini sebagai asas kepada gerak kerja jemaah yang kita dokongi ini. Bila kita redha dengan ketiga-tiganya, kita kena bangga menjadi seorang ahli PAs dan pejuang Islam.

"Jangan jadi golongan yang rugi iaitu mereka yang tidak menggabungkan diri dalam jemaah yang berjuang untuk menentang kemungkaran," katanya.

Sementara itu, Ketua Penerangan Dewan Muslimat PAS Pusat, Dr Mariah Mahmud turut hadir sebagai undangan khas bagi mengisi sesi motivasi kepada para peserta.

Beliau yang juga Ketua Halwa Pusat mengingatkan para petugas Halwa agar tidak kecewa dan berputus asa dalam perjuangan walaupun tidak mendapat kemenangan.

"Dalam perjuangan ini ada pasang surutnya, jangan kita merasa kecewa dan berputus asa kerana kita berkerja bukan untuk masa ini sahaja tetapi untuk jangka masa yang panjang.
Oleh itu buat kerja dari sekarang, jangan tungu masa piihan raya baru nak mula bekerja," sarannya.

Beliau menggesa para peserta agar bijak mengurus diri dan rumah tangga walaupun sibuk dengan kerja-kerja parti.

"Kita kena atur jadual kerja dan berikan tumpuan kepada kerja-kerja mengikut kategori kepentingan. Utamakan yang penting dan yang segera dahulu," katanya.

Turut hadir dalam proram in ialah Ketua Dewan Muslimat PAS Perlis, Ustazah Sarah Rejab selaku Penasihat Halwa dan Pengarah Jabatan Pilihan raya Negeri Perlis, Haji Abdul Karim Mat Rejab

No comments: