Alamat Baru Kami

Alamat Baru Kami

Klik di FOTO

Monday, December 26, 2005



Tuan Guru Presiden sampaikan bantuan
Oleh : Mat Teropong
Kategori : Berita

Kangar 25hb Dis : Presiden PAS, Tuan Guru Dato’ Seri Abdul Hadi Awang sanggup datang dari Kuala Lumpur dengan menaiki kenderaan pelbagai gunanya semata-mata untuk menyampaikan bantuan makanan sumbangan PAS Pusat kepada mangsa-mangsa banjir di Kedah dan Perlis semalam.
Beliau yang diiringi oleh AJK PAS Pusat, Haji Mahfuz Omar, pada sebelah siangnya telah menyampaikan bantuan dari PAS Pusat kepada mangsa-mangsa banjir di Kedah dan bergegas pula ke Perlis pada petang itu untuk majlis penyampaian sumbangan kepada mangsa-mangsa banjir di Perlis yang dibuat pada sebelah malamnya.

Pada majlis itu beliau telah menyampaikan tazkirah kepada hadirin supaya melihat bencana banjir ini sebagai betapa kerdilnya manusia jika dibandingkan dengan kekuasaan Allah.Beliau juga mengingatkan hadirin agar sentiasa kembali kepada Allah diatas setiap malapetaka yang menimpa.Beliau kemudiannya menyatakan bahawa sumbangan yang dihulurkan itu adalah hasil dari sumbangan orang ramai yang mempercayai PAS akan menyampaikannya kepada mangsa tanpa rasa ragu-ragu.

“Parti PAS dipercayai untuk menyampaikan bantuan ini kepada mangsa.Kalau orang lain mungkin bantuan tak sampai sepenuhnya.Ada juga kes yang bantuan itu akhirnya dijual oleh pihak yang tidak bertanggungjawab,” jelas beliau secara berseloroh.

Jadual yang ketat memaksa Tuan Guru Dato’ Seri Abdul Hadi Awang selepas majlis penyampaian itu bergegas ke Kuala Lumpur pula untuk menghadiri mesyuarat pada keesokan harinya.

Majlis yang diadakan di Markas DUN Kayang itu dihadiri oleh kira-kira 100 orang mangsa yang disenaraikan oleh PAS di DUN Kayang.Pihak penganjur juga akhirnya terpaksa mengumumkan untuk mengadakan majlis penyampaian kedua kerana masih terdapat mangsa yang tidak tersenarai.