Alamat Baru Kami

Alamat Baru Kami

Klik di FOTO

Thursday, February 24, 2011

Batal Konsert: Mahkamah benarkan semakan keputusan MPK

Imbas kembali: Sidang Media Pembatalan Konsert pada 14/12/2009

KANGAR - Mahkamah Tinggi Kangar hari ini memutuskan membenarkan pihak Jabatan Kesenian, Kebudayaan dan Sukan (DACS) Perlis membuat semakan ke atas keputusan Majlis Perbandaran Kangar (MPK) yang menarik balik kebenaran mengadakan konsert hiburan alternatif "Selagi Ada Rindu" yang dijadualkan pada 14 Disember 2009 lalu.

Pesuruhjaya Kehakiman, Mohd Zaki Abdul Wahab memberikan keputusan demikian hari ini dengan menentukan bahawa sebarang ganti rugi ke atas pihak yang menuntut akan ditaksirkan kemudian.

DACS Perlis selaku penganjur konsert berkenaan telah mendapat kebenaran dari MPK untuk menggunakan Dataran 350 Kangar bagi tujuan berkenaan.

Namun pada tarikh tersebut MPK telah menarik balik kelulusan konsert pada jam 2.00 petang melalui sepucuk surat dan surat susulan dengan pembetulan pada jam 5.00 petang dengan maksud yang sama.

Konsert tersebut yang dijadualkan bermula jam 8.00 malam bakal menampilkan artis seperti menampilkan Pak Long, Juara Bintang Kecil, Adik Azidi; P.Ramlee Perlis serta Aziz "Mas Mona".

Sehubungan dengan pembatalan tersebut, DACS Perlis telah memfailkan semakan ke atas keputusan MPK tersebut.
Link berkaitan:
Klik di sini atau di sini

No comments: