Alamat Baru Kami

Alamat Baru Kami

Klik di FOTO

Tuesday, March 06, 2007

Umno gusar! Tiru program PAS


Oleh Peghelih La....

PADANG MELANGIT - Merasakan tidak senang dengan program yang dianjurkan oleh PAS, maka Umno pun meniru PAS dengan menganjurkan program yang sama.

Baru-baru ini di Padang Melangit, HalWa DUN Santan bersama dengan Dewan Muslimat PAS Padang besar telah menganjurkan program rawatan kesihatan percuma kepada orang ramai dengan kerjasama sebuah klinik swasta.

Program yang diadakan pada 18 Februari lalu mendapat sambutan baik dari orang ramai walaupun ada pemimpin Umno yang cuba menggagalkannya.

Menurut laporan yang diterima, Pengerusi Jawatankuasa Keselamatan dan Kemajuan Kampung (JKKK) di kawasan tersebut yang juga seorang imam telah turun dari rumah ke rumah untuk menghalang orang ramai daripada menghadiri program tersebut.

Mungkin dengan rasa tidak berpuas hati dengan program anjuran PAS ini, maka JKKK empat buah kampung telah menganjurkan Kem Kesihatan pada 24 Februari lalu.

Program tersebut dianjurkan oleh JKKK Kampung Sena Rendang, Padang Melangit, Kampung Penghulu Jaafar dan Beseri dalam dengan kerjasama Pejabat Adun Santan dan Klinik Kesihatan Beseri.

"Ternyata Umno berasa gusar tidak akan duduk senang dengan sambutan orang ramai terhadap program yang dianjurkan oleh PAS. Lepas tu dia pun buat program yang sama. Memang depa suka meniru, dulu PAS buat berkhatan ramai-ramai depa pun tiru," kata seorang pimpinan PAS MTD Santan.

No comments: