Alamat Baru Kami

Alamat Baru Kami

Klik di FOTO

Wednesday, February 17, 2010

SPRM digesa siasat Umno adakan konvensyen di UiTM

PAS mempersoalkan tindakan Umno Pahang yang didakwanya mengunakan fasiliti milik rakyat - Universiti Teknologi Mara (UiTM Jengka, Pahang) - untuk mengadakan konvensyen Umno yang bakal dirasmikan oleh Presidennya, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Sehubungan itu, PAS mahu Jabatan Audit Negara dan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menyiasat status pengunaan UiTM Pahang sebagai lokasi konvensyen Umno itu.

Ketua penerangan PAS, Idris Ahmad berkata seramai 2,000 ahli Umno Pahang dijangka berkampung di UiTM Jengka hujung minggu ini.

“Konvensyen Umno Pahang diadakan dari 19-21 Februari ini merupakan program politik yang jelas bertentangan dengan Akta UiTM 174 yang tidak membenarkan program politik diadakan di dalam universiti berkenaan.

“Walaupun ada peruntukan 'dengan kebenaran menteri' tetapi kebenaran yang diberikan itu boleh dipertikaikan kerana selama ini UiTM begitu keras menolak mahasiswa dan kakitangannya melibatkan diri dalam politik, apalagi membenarkan program politik di dalam kampusnya.

“Kalau dengan alasan sudah mendapat restu menteri, jawapan itu juga boleh dipersoalkan kerana menteri pengajian tinggi juga adalah ahli Majlis Tertinggi Umno,” kata Idris dalam satu kenyataan hari ini.

Idris mendakwa, sebelum ini sudah ada rekod bahawa Umno merupakan parti yang suka mengambil kesempatan dalam mengunakan kemudahan rakyat.

Baca seterusnya di sini

KOMEN PEGHELIH LA.....

Umno memang macam tu... Bab nak guna harta awam ni depa memang juara... Juara Rakyat la katakan... (baca "JUARA GUNA HARTA RAKYAT")... Kalau nak dibandingkan dengan PAS memang Umno ni cukup lemah.. Cuba kita masuk kampung-kampung. Berapa buah markas atau dewan Umno yang ada berbanding dengan markas PAS?

No comments: