Alamat Baru Kami

Alamat Baru Kami

Klik di FOTO

Tuesday, November 03, 2009

Perasmian bangunan baru SRI Al-Furqan

JEJAWI - Timbalan Mursyidul Am PAS, Dato' Dr haron Din baru-baru ini telah menyempurnakan perasmian bangunan akademik Blok A Sekolah Rendah Islam (SRI) Al-Furqan di sini.

SRI Al-Furqan yang merupakan salah satu daripada tiga buah institusi pengajian kelolaan PAS Perlis sebelum ini beroperasi di Padang Siding sebelum berpindah ke Jejawi pada tahun ini.

Bagi sesi pengajian tahun 2009, SRI Al-Furqan menumpang di bangunan Al Madarasah Ad-Dinniah Islamiyah (MADI) sebelum didirikan bangunan sekolah yang baru dan bakal diduduki pada sesi pengajian tahun 2010.

Pembinaan bangunan sekolah ini adalah hasil sumbangan seorang individu yang telah mewakafkannya bagi pihak keluarga beliau.

Dr Haron dalam ucapannya, menyeru semua pihak agar terus memberikan sumbangan dalam apa juga bentuk samada harta-benda atau tenaga demi perjuangan Islam.

Terdahulu, Pesuruhjaya PAS Perlis, Ustaz hashim Jasin mengucapkan terima kasih kepada semua pihak yang telah memberikan sumbangan demi menyiapkan bangunan sekolah tersebut.

"Ini termasuk kepada mereka yang bekerja dengan sukarela tanpa mengambil sebarang upah.
Saya berdoa agar semangat pengorbanan sebegini akan terus subur di kalangan ahli PAS," katanya.




No comments: