Alamat Baru Kami

Alamat Baru Kami

Klik di FOTO

Friday, September 18, 2009

Pemuda PAS Perlis edar juadah berbuka kepada penumpang bas ekspress

KANGAR - Dewan Pemuda PAS Perlis (DPPPs) mengadakan program mengedarkan juadah berbuka puasa kepada para penumpang dan pemandu bas ekspres petang yang bertolak ke pantai timur dan selatan tanahair.

Sebanyak 200 hamper yang berisi juadah berbuka puasa, kad ucapan hari raya serta topeng penutup mulut diedarkan kepada para penumpang bas ekspress yang bertolak pada waktu petang dari stesen bas ekspress Kangar.

Ketua DPPPs, Ustaz Ya'akub Abu Seman serta Ahli Jawatankuasa Kerja (AJK) DPPPs meluangkan masa sekitar dua jam mengedarkan juadah tersebut kepada para penumpang bas.

Turut serta dalam program anjuran bersama Jabatan Kesenian, Kebudayaan dan Sukan (DACS) Perlis tersebut ialah AJK Pemuda PAS Kawasan-kawasan dan Unit Amal Negeri Perlis.

Selain penumpang bas, pemandu teksi, anggota polis dan JPJ yang berada di sekitar stesen turut sama diberikan juadah berbuka tersebut.

Rata-rata penumpang yang kebanyakannya terdiri dari pelajar Institusi Pengajian Tinggi seperti UiTM, Politeknik dan UniMap yang akan pulang bercuti hari raya.

Juadah berbuka puasa untuk diedarkan

Ustaz Ya'akub menghulurkan juadah berbuka kepada penumpang bas

Bersiap-sedia untuk berbuka puasa (Abang-abang JPJ pun diajak bersama)

Nasi bungkus untuk berbuka pun sedap

Solat berjemaah

Semua AJK Pemuda PAS yang hadir turut berbuka puasa dengan orang ramai di suatu sudut bersebelahan stesen bas tersebut. Ustaz Ya'akub kemudiannya mengimamkan solat maghrib berjemaah di tempat yang sama.




No comments: