Alamat Baru Kami

Alamat Baru Kami

Klik di FOTO

Thursday, January 06, 2011

Shahidan: MB Perlis belum diuji lagi

KANGAR - Bekas Menteri Besar Perlis, Dato' Seri Shahidan Kassim mendakwa Menteri Besar, Dato' Seri Dr Md Isa Sabu masih belum teruji sepanjang beliau memegang jawatan tersebut.

Berucap pada Sidang Dewan Undangan Negeri Perlis baru-baru ini, Shahidan berkata Md Isa setakat ini hanya diuji dengan bencana banjir sahaja sedangkan banyak lagi perkara besar yang belum ditempuhi beliau.

"Menteri Besar baru diuji dengan banjir shaja, tapi belum lagi diuji dengan benda yang lebih mencabar. MB belum lagi diuji untuk memimpin sebuah pilihanraya lagi.

"Masa pilihanraya umum yang lepas kena ingat, yang menerajui BN Perlis adalah saya, dan kemenangan BN adalah di bawah piminan saya," katanya.

Seperti sidang-sidang DUN Perlis terdahulu,Shahidan terus menyerang pihak-pihak yang berada di sekeliling Menteri Besar yang dakwanya sering memaki-hamun beliau.

Pihak yang dimaksudkan Shahidan ialah Unit Pembangunan Insan (UPI) yang beliau sendiri menyebut Unit Pukul Insan. UPI dahulunya adalah Unit Kemasyarakatan dan Dakwah (UKD) semasa Shahidan menjadi Menteri Besar.

"Puak-puak UPI ni menjadikan seolah-olah saya dilihat sebagai musuh. Muka depa ni bila jumpa saya macam jemuan pula kita tengok. Saya dizalimi, kenapa lantik pegawai lain datang jaga kawasan saya, kerja maca dia wakil rakyat sedangkan sayapun wakil BN juga, saya Ketua Bahagian duduk dalam parti kerajaan juga tapi saya telah dinafikan hak," rintihnya.

Selain itu, dalam sidang yang sama Shahidan turut menyindir Md Isa yang didakwanya boleh bersikap tenang sedangkan pelbagai pihak yang bercakap macam-mcam tentangnya.

"Saya terpaksa tabik kepada MB kerana dia boleh buat tak kisah atau buat kering bila orang kata macam-macam kepadanya.

"Saya hairan macamana MB boleh tidur lena walaupun ada orang mengata kepadanya. Kalau orang kata kat saya, saya akan pergi jumpa orang itu sampai ke rumahnya untuk tahu mengapa dia kata macam tu, selagi tak dapat jawapan saya tak boleh tidur lena," ujarnya.

No comments: