Alamat Baru Kami

Alamat Baru Kami

Klik di FOTO

Tuesday, June 22, 2010

Hi-Tea Dewan Himpunan Penyokong PAS bersama masyarakat Tiong Hua Kaki Bukit

Dewan Himpunan Penyokong PAS Negeri Perlis (DHPP) telah mengorak langkah menjadi penghubung PAS dengan non-muslim terutama masyarakat Tiong Hua di negeri Perlis, terbaru mereka mengadakan Program Hi-Tea pimpinan PAS Perlis bersama dengan masyarakat Tiong Hua di Kaki Bukit, Perlis.

Program diadakan bagi mendengar luahan masyarakat Tiong Hua berkenaan dengan status tanah TOL (Temporary Occupation License) yang mereka duduki selama hampir 80 tahun di sekitar kawasan Kaki Bukit. Selain itu, program tersebut bertujuan membina hubungan dengan msyarakat Tiong Hua disitu.

Program tersebut di hadiri oleh beberapa orang pimpinan PAS Negeri Perlis iaitu Sdr. Mohd Iqbal-Ketua Penerangan Pemuda PAS Perlis, Ustaz Yaakob Abu Seman-Ketua Pemuda PAS Perlis, Sdr Hairy Hasyim-Pengerusi Lujnah Perpaduan Nasional PAS Perlis dan YB Rusele Eizan-ADUN Simpang Empat. Turut hadir bersama adalah Sdr Kor Chu Liang-Ketua Penerangan Dewan Himpunan Penyokong PAS Pusat dan Cikgu Khoo Yang Chong-Pengerusi Dewan Himpunan Penyokong PAS Negeri Perlis.

Program tersebut mendapat sambutan menggalakkan daripada penduduk sekitar apabila lebih kurang 100 orang penduduk hadir. Mereka begitu gembira kerana pimpinan PAS sudi turun mendengar masalah yang di hadapi oleh mereka. Beberapa orang pimpinan PAS negeri yang hadir diberikan peluang untuk memberikan ucapan.



Cikgu Khu Yang Chong menyampaikan ucapan aluan

Sdr. Hairi Hasyim sedang menyampaikan ucapan

Sdr. Mohd Iqbal menyampaikan ucapan

Ucapan daripada Ustaz Yaakob

Ketibaan YB Rusele Eizan


Sebahagian daripada penduduk yang hadir

YB Rusele Eizan menyampaikan ucapan


Polis datang meminta supaya majlis dihentikan serta merta

Penduduk bersemangat menuntut supaya tanah pusaka mereka dikembalikan

Sdr. Kho Chu Liang berucap diatas kerusi setelah polis menghalang daripada menggunakan pembesar suara

No comments: