Alamat Baru Kami

Alamat Baru Kami

Klik di FOTO

Saturday, March 27, 2010

Dr M: Kepercayaan Melayu terhadap Umno terhakis

Petikan Malaysiakini

Kepercayaan orang Melayu terhadap Umno sebagai pelindung nasib mereka kini terhakis dan Melayu kini perlu berusaha untuk melindungi diri mereka sendiri, kata bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohammad.

"Maaf saya katakan, wujudnya begitu ramai NGO Melayu yang memberi tumpuan masalah Melayu kerana terhakisnya kepercayaan mereka kepada UMNO sebagai pelindung nasib mereka,” katanya ketika merasmikan mesyuarat agung tahunan Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa).

Menurut Mahathir, prestasi Umno pada pilihan raya tahun 2008 adalah terlalu buruk dan Barisan Nasional (BN) hanya mampu menubuhkan kerajaan yang lemah, yang dilihat sebagai tidak berupaya mempertahankan kedudukan orang Melayu.

“Kita lihat seolah-olah kerajaan memberi layanan kepada mereka daripada apa yang ada pada kita. Saya tak kata kerajaan berat sebelah tetapi lemah kerana ada sipolan yang tak tau Umno dan BN hampir kalah.

Baca selanjutnya>>

1 comment:

hd38 said...

Tlg baca hingga habis duludan faham apa inti pati Tun DR Mahathir nak sampaikan..saya amat faam benar apa tujuan nya..bukan nak kata melayu itu baik atau pun cina itu baik..Dia minta kita semua duduk alam aman..jgn bergaduh dan buat tidak faham pasal rintihan semua kaun..bagi saya inilah pentanda yang kita semua ni runsing sebab berbecah..ada melayu bukan parti umno, ada melayu parti umno..maka terhakis lah kepercayaan melayu kepada umno dan parti bukan umno..kedua2 parti tersebut lah yag rugi..sekarang siapa yang untung???Parti mana,,raayat mana???