Alamat Baru Kami

Alamat Baru Kami

Klik di FOTO

Sunday, August 19, 2007

PAS Perlis anjur Ijtimak 23-26 Ogos

KANGAR, 11 Ogos - Badan Perhubungan PAS Negeri Perlis akan menganjurkan Ijtimak PAS Perlis Kali ke-11 dari 23 Ogos hingga 26 Ogos 2007 ini bertempat di Markas Tarbiyah PAS Perlis, Jejawi Dalam dekat sini.

Menurut Ketua Penerangan PAS Perlis, Hairy Hashim, ijtimak ini adalah program tahunan PAS Perlis yang dilangsungkan setiap tahun sejak tahun 1997.

Program bermula dengan majlis pra-ijtimak pada bermula pada 22 Ogos dengan dengan program bacaan Yaasin dan solat hajat yang bakal diadakan di Balai Islam MADI.

Seterusnya, persembahan dikir barat dari Kelantan akan diadakan bertempat di Dataran MADI.
Majlis perasmian Ijtimak akan disempurnakan oleh Naib Presiden PAS, Dato' Paduka Husam Musa pada 23 Ogos. Beliau dijadualkan berceramah bersama Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat, Salahuddin Ayub dan Ahli Jawatankuasa PAS Pusat, Anuar Tahir.

Pada 24 Ogos, slot ceramah akan diisi oleh Ketua Penerangan PAS Pusat, Mahfuz Omar dan Ketua Penerangan Parti Keadilan Rakyat (PKR), Tian Chua.

Manakala pada 25 ogos, Exco Kerajaan Kelantan, Nik Mohd Amar Nik Abdullah akan berceramah bersama dengan Naib Presiden PKR, Azmin Ali dan Saifuddin Nasution.

Majlis perasmian penutupan Ijtimak akan disempurnakan oleh Timbalan Presiden PAS, Ustaz Nasharudin Mat Isa pada 26 Ogos.

Beliau akan berceramah bersama dengan Dr Mariah Mahmud sempena program "Kembara Kemerdekaan".

Antara aktiviti yang bakal memeriahkan ijtimak pada tahun ini ialah Sukan Pemuda, pelajar sekolah dan PASTI; aktiviti Muslimat, gerai dan expo, khidmat masyarakat, pemerikasaan kesihatan percuma serta pertandingan pidato kemerdekaan.

Bagi mereka yang ingin berniaga pula boleh membuat tempahan gerai dengan menghubungi Ustaz Yusuf Dak di talian 013-5938274. Untuk keterangan lanjut atau sebarang sumbangan sila hubungi talian 04-9761836.

No comments: