Alamat Baru Kami

Alamat Baru Kami

Klik di FOTO

Thursday, July 12, 2007

DPP Perlis fokus dekat golongan muda untuk hadapi PRU 12

Oleh Peghelih La....

KANGAR- Dewan Pemuda PAS Perlis (DPPPs) akan menumpukan kepada empat fokus utama gerakerja bagi sesi ini khususnya bagi menghadapi pilihanraya umum akan datang.

Ketua DPPPs, Ustaz Ya'akub Abu Seman membentangkan empat fokus tersebut dalam ucaptamanya sempena sesi "brainstorming" DPPPs yang berlangsung kelmarin.


"Fokus pertama ialah untuk meramaikan para petugas pemuda sebanyak mungkin bagi menghadapi pilihanraya umum ke 12," katanya.

Katanya, pelbagai bentuk program bakal dirancang untuk mencapai tujuan tersebut termasuk mengadakan himpunan pemuda di setiap Dun sekerap mungkin dan memberi pentauliahan kepada petugas utama yang dilantik.

"Kita telah wujudkan Pasukan Kerja Utama (PKU) bagi pemuda di Dun dan mereka akan menjadi tonggak gerakan pemuda," jelasnya.

Menurutnya lagi, DPPPs telah merancang untuk memgadakan himpunan pemuda seluruh Perlis sedikit masa lagi.

Fokus kedua katanya ialah untuk memperhebatkan aktiviti atau gerakerja yang menumpukan usaha menarik lebih ramai pengundi muda menyokong PAS.

"Selain menganjurkan pelbagai aktiviti untuk golongan muda, Pemuda PAS juga akan tempat rujukan bagi golongan muda hari ini," ujarnya.

Sebagai usaha memperkasakan Dewan Pemuda, fokus ketiga DPPPs ialah melengkapkan oragnisasi pemuda di setiap peringkat daripada Dun hingga ke cawangan atau pangkalan.

Sementara itu, fokus keempat ialah elemen tarbiyah yang perlu digerakkan dengan lebih aktif dan kreatif.

"Tarbiyah akan digerakkan secara kebih menyeluruh di kalangan pemuda bagi melahirkan para amilin pemuda yang cekal dan ikhlas," katanya lagi.

No comments: