Alamat Baru Kami

Alamat Baru Kami

Klik di FOTO

Friday, January 20, 2012

Pemuda PAS bantah pemasangan bendera BN di Klinik Kesihatan Beseri

KANGAR - Ekoran perbuatan biadap Barisan Nasional (BN) Perlis yang memsang bendera parti mereka di kawasan premis awam, Pemuda PAS Padang Besar menghantar bantahan kepada pihak Majlis Perbandaran Kangar (MPK).

Bantahan rasmi diserahkan oleh Ketua Pemuda PAS Padang Besar, Shuhairi Samsuddin kepada Setiausaha MPK, Suhaimi Abdul Majid yang mewakili Yang Dipertua MPK Khamis lalu.

Menurut Shuhairi, bantahan dikemukakan kerana BN telah memasang begitu banyak bendera parti mereka di pagar Klinik Kesihatan Beseri sejak seminggu yang lalu.

Begitu juga katanya, pihak BN
dengan biadabnya telah memasang dua bendera di tiang bendera klinik tersebut bersama bendera Malaysia dan bendera Perlis.

"Kami juga mendapati sejak beberapa minggu kebelakangan ini pemasangan bendera Barisan Nasional dibuat secara berleluasa di seluruh negeri Perlis yang boleh menimbulkan keresahan di kalangan penduduk negeri ini memandangkan pemasangan ini dibuat di luar musim pilihanraya.

"Kami melahirkan rasa kesal dengan perbuatan memasang bendera di premis awam seperti ini yang boleh menimbulkan fitnah dan rasa kurang senang di kalangan pengurusan dan kakitangan klinik serta menimbulkan pelbagai persepsi buruk di mata awam," katanya.

Justeru Pemuda PAS Padang Besar memohon pihak MPK mengambil tindakan segera dengan sikap yang telus dan professional berkaitan bantahan yang dikemukakan.

"Kami tidak mahu wujudnya suasana yang tegang mahupun persaingan tidak sihat di kalangan parti politik di negeri ini, " ujarnya lagi.

No comments: